Monday, March 17, 2014

mari berteka-teka teki :)


okeh teka teki hari ni ye adik2
'org yang buat xmahu pakai'
org yang beli pun xmahu pakai' org yg pakai pun xsedar dia sdg pakai'
so ape menda nya 2?
hehehe..
cepat2..
dapat hadiah kalu boleh jawab..
melancong ke bali..
jom bali care4 melawati..
hahaha
hurm camni la yer..aku jawabkan lah k..
jawapannya ialah.....


kerandaaaaaaa....
haha..
ala yang org duk usung2 tu dalam van nirvana tu..
bukan band kurt cobain ye anak2..
heh..

urm today nak ceramah aper eh kat korang hari ni..urmm cita pasal mati la eh..jgn takut lak eh..even aku x tengok cita hantu pun x da la takut..ermm tahla..mati kan..nape semua org takut mati eh..semua org nak jadi macam kes keranda tu..nak jadi pembeli ngan pembuat je..xda org nak jadi pemakai..erm aku penah baca satu phrase tentang nikmat mati..dia cakap mati ni ader nikmatnya..nikmatnya ialah terputus lah azim degan perbuatan dosa..so mati pun elok kan sebenarnya..dari hidup terus buat dosa..kadang2 ape yg kita rasa x salah pun boleh jadi salah taw..syes..so benda tu boleh jadi dosa jugak..erm entahlah..so xboleh jugak nak harap mati cepat..sebab bersediakah anda?hahahaha..xda la..dosa menimbun2..amalan senipis kulit bawang bak kata ustaz2..solat sunat taubat buat..tapi x sempat cukup seminggu dah lawan cakap mak dah dak azim ni..nak harap doa anak2 yg soleh,anak pun x buat lagi..heheheh..abis cane tu..ehehhe..erm tahla..ader satu cite tentang anak soleh ni tapi dia ader kaitan dengan ibu dia la..mak dia da tua uzur..then anak dia ni da berjaya dah pun..beriman suma la..then one day tu mak dia cakap macam ni kat anak dia
'mak takut..emm mak takut nanti kalau mak mati nanti sape lah yang nak doa kan untuk kau nak..'
masyaallah..mulia kan hati mak dia..thanks mak..yang aku ni pulak sibuk duk fikir sekarang ni nak harap doa anak yg soleh bila aku mati..yg si ibu ni fikir doa bukan untuk diri sendiri tapi untuk anak..sebab doa ibu kan..mustajab dan x pernah terhijab di sisi allah(credit title solusi 22)
erm so sape yang kena mati dulu ni?mak aku ke aku ni?ermm xnak..xnak mak..biar aku..then ader buku masa aku baca time skola dulu dia tulis'kalau kita dalam situasi lemas kat laut ada satu pelampung je mesti mak dia akan bagi dekat anak dia even dia taw dia akan confirm mati oh..alasan x logic akal mak dia=ala mak da lama hidup da rasa asam garam kehidupan..xpayah bohong la kalu bukan kasih sayang kan..ok panjang jugak aku bebel ni..sorry..ini bukan untuk anda..tapi untuk ak sendiri ok..tapi niat jus nak kongsi..ilmu bukan hak milik mutlak ye kawan kawan ku sayang..nak ingatkan jugak amalan yang berterusan pahalanya selepas mati ialah ilmu pengetahuan yang bermanafaat kan dear :)
ok lah tadi x da test..tunda next week..sayang puan azlin..muahhh..nasib x study sibuk main blog kan kan..hehehe

ok travia-susu ibu adalah susu terbaik berbanding susu formula..begitu juga tahap sexy nya di mata suami..awwwww..
selamat beramal :)

No comments:

Post a Comment

selak-selak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...